تحقیق وضعيت شبكه آب و فاضلاب شهرستان محمودآباد از توابع استان مازندران

دسته بندي : علوم پایه » محیط زیست
دانلود تحقیق با موضوع وضعيت شبكه آب و فاضلاب شهرستان محمودآباد از توابع استان مازندران،
در قالب word و در 84 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مشكلات دفع فاضلاب و آب هاي سطحي شهر محمودآباد
همانطوري كه قبلاً ذكر شده است محمودآباد در قسمت ساحلي مازندران قرار دارد و به علت بالا بودن سطح آب هاي زيرزميني، امكان استفاده از چاه هاي جذبي وجود نداشته و همچنين عدم وجود شيب كافي و مسطح بودن شهر، موجب بروز مشكلات عديده اي در دفع فاضلاب و آب هاي سطح گرديده است.
جهت جمع آوري آب هاي سطحي در سطح شهر از كانال هاي سرپوشيده و كانيوهايي با ابعاد مختلف استفاده شده كه بسياري از آنها بدون رعايت مسائل فني اجرا شده است، كانال فوق نهايتاً وارد شبكه اصلي شده و به رودخانه مي ريزد.
متأسفانه مشكل دفع فاضلاب خانگي باعث شده كه اكثر مردم جهت تخليه فاضلاب از اين كانال ها استفاده نمايند كه ضمن آلودگي محيط زيست و از بين بردن آبزيان، منظره بسيار زشتي به محيط شهر داده است.
با توجه به بررسي هاي به عمل آورده در سطح شهر مشاهده شده است نهرهاي موجود پر از آشغال و تخليه گاه فاضلاب خانگي مي باشد و همچنين عدم شيب مناسب در كف بستر نهرها و رودخانه ايجاد ماند  نموده كه اين موضوع باعث سياه شدن رنگ آب كه نشان دهنده ي  (بي هوازي) شدن نهر و ايجاد بوهاي زننده و رشد و تكثير حشرات موذي مي گردد.
از آنجايي كه دسترسي كودكان به نهرها آسان و گاهاً در حاشيه آن به بازي مي پردازند، شيوع انواع بيماري هاي واگير محتمل مي باشد. لازم به ذكر است كه نهرهاي داخل شهر به رودخانه اي به نام « شهر رود» تخليه مي گردند و رودخانه فوق نيز پس از طي مسافت چند صد متر به دريا مي ريزد و از آنجائي كه در كنار دريا مردم منطقه و مسافرين هم مشغول شنا كردن مي باشند، منجر به تماس مستقيم آنها با فاضلاب خانگي مي گردد كه اين امر مي تواند شيوع گسترده بيماري هاي واگير و منطقه به وسيله آب را در پي داشته باشد.
دسته بندی: علوم پایه » محیط زیست

تعداد مشاهده: 833 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 84

حجم فایل:180 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 84 صفحه، قابل ویرایش.