تحقیق معماری موزه در مکان های تاریخی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع معماری موزه در مکان های تاریخی،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تعریف موزه
هدف از پیدایش موزه‌ها
تاریخچه موزه در جهان
تاریخچه موزه در ایران
موزه در بینش اسلامی
شورای بین‌المللی موزه‌ها
 انواع موزه
و ...


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
بی شك وجود موزه  به عنوان یك نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است فرهنگ هر جامعه یك مفهوم كلی است و تمامی ارزش‌ها و یافته‌های معنوی مردمان آن جامعه را در بر می‌گیرد. پس فرهنگ، میراث هر قومی است كه از پیشینیان برگرفته شده و در آن تغییراتی داده شده و به نسل‌های بعد انتقال یافته است. فرهنگ‌ها و تمدن‌ها مانند انسان سه مرحله تكامل دارند:
زاده می‌شوند، كودكی و نوجوانی دارند. كمال می‌یابند و به پیری می‌رسند و بالاخره از میان می‌روند. خاصیت فرهنگ‌ها و تمدن‌های پویا و لازم می‌بیند از فرهنگ‌های دیگر می‌گیرد و آنچه را زائد می‌داند فرو می‌نهد و دور می‌ریزد.

سخنانی از ماریوبوتا در ایران:
 اولین تلاش من در طراحی و كار روی پروژه؛ فهم موضوع است مثلاً وقتی موضوع؛ موزه باشد اول از خودم می‌پرسم: «موزه امروز چیست؟» برای من موزه نهادی است با خصلت معنوی نیرومند. مردم به موزه می‌روند تا در آن از هنرمندان و آثار هنری سوال كنند. بنابراین مسأله معنویت در آن مطرح است معنویتی كه در پس شكل‌های زیبایی شناسی است. در واقع در پشت این شكل‌های زیبایی شناسی یك تنش اخلاقی است كه باید منتقل شود. برای من موزه امروز همان عملكرد كلیسای جامع باستان را دارد البته ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 11061 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:34 کیلوبایت

 قیمت: 14,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل